Problem z klimą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kamil low
    Classic
    • 2014
    • 7

    Problem z klimą

    Sorry, ale nie będę wjeżdżał z takimi prędkościami w kartony - to mój samochód, a nie testowy.
    Jakbym robił test, to ten "do 30km/h" - przy wyższych prędkościach system się na pewno włącza, bo dwa razy mi już "dzwoniło".

    Nie widzę poza tym sensu odbijania kierownicą - bo człowiek zawsze szybciej wymięknie niż system
  • greg29
    Ambiente
    • 2013
    • 193

    #2
    Problem z klimą

    Witajcie.Wczoraj odebrałem auto po wymianie chłodnicy klimy.I teraz jest taka sytuacja:raz klima się włączy i mrozi jak szalona a później powiedzmy po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu pracuje na pół gwizdka.Dodam,że sprężarka nie był uruchamiana długo bo Austriak mi powiedział,że to olał i nie używał klimy.Na co popatrzeć ewentualnie?
    Piszę jak jest...

    Komentarz

    • wodan
      Rider
      • 2012
      • 417
      • Octavia I combi (1U5)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Za pewne problemu nie rozwiąże, ale na dobry początek można by było zrobić wgląd w błędy, jakie potencjalnie generuje klima. Czyli przydałby się moduł i oprogramowanie.
      Jeżeli masz climatronic, to poszukaj o autoteście (znalazłem kiedyś procedurę na forum passata) i go wykonaj.

      Jak zbierzesz do kupy odczyty z Vaga i ew. climatronika to spróbuj je rozkodować, a może znajdziesz odpowiedź. Jeżeli nie - odwiedź dobry serwis klimy i niech zbadają sprawę.
      Pozdrawiam
      Wodan

      Szkodnik: O1 1.9 TDI AXR kombi

      Komentarz

      • greg29
        Ambiente
        • 2013
        • 193

        #4
        Problem jest tego typu,że jak klima się włączy na postoju to pójdzie i dwie godziny bez problemu.Chłodzi nieziemsko.Ale jak ruszę to się traci.Ponaciskam włącznik znów idzie na chwilę i znów to samo.Spróbuję jeszcze posprawdzać kable i styki.Sprężarka działa bo skoro zepnie sprzęgło i na postoju hulała ostatnio 45 min. to oznacza ,że jest sprawna.
        Piszę jak jest...

        Komentarz

        • Bartek.K
          Rider
          • 2012
          • 396

          #5
          Podepnę się do pytania. Ostatnio stojąc w korku z włączona klima po dłuższym czasie sprężarka rozłączała się i załączała się co kilka sekund. Czy to było spowodowane tym że czynnik nie miał jak sie schłodzic i powstawały duze cisnienie?
          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Bartek.K, sprawdź czy nie masz skraplacza ( pierwsza "chłodnica" patrząc od przodu auta ) zapchanego resztkami owadów czy innym syfem... Jak nie ma tam "dobrego przewiewu" to przy małych prędkościach sam wiatrak nie nadąża "wychłodzić" sprężonego czynnika i tak jak napisałeś kompresor wyłącza się z powodu zbyt dużego ciśnienia.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • ulysse
              Rider
              • 2010
              • 496

              #7
              Sprawdź jeszcze bezpieczniki (te które są na akumulatorze) bo tak jest spory prąd i potrafią się poluzować bezpieczniki. U mnie też rozłączało klimatyzację jak luzowały się te bezpieczniki.

              Komentarz

              • pablokinah
                Rider
                • 2010
                • 574

                #8
                U mnie jak się tak sprężarka klimy załączała i wyłączała co chwile to wymieniłem osuszacz i drugi rok po problemie.
                jakby co posiadam kabel vag

                Komentarz

                • Bartek.K
                  Rider
                  • 2012
                  • 396

                  #9
                  Faktycznie,po kilku trasach chłodnica jest pełna w robakach. Przy temp. 30 stopni i nawet powyżej same wiatraki nie maja szans żeby chłodzic.
                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                  Komentarz

                  • mariush19
                    Rider
                    • 2009
                    • 634
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Mam pytanie, ile w O1 musi być czynnika z tych 750g żeby włączała się sprężarka? połowa, 3/4 czy więcej? Mam wrażenie że w zeszłym roku jak kupiłem w lato to klima była bardziej wydajna, teraz jakby jej brakowało powera na samym początku, później juz jak się jedzie to daje radę.. Sprężarka chodzi stabilnie , nie wyłącza się przy staniu w korkach (36stC w cieniu)

                    Komentarz

                    • logan_x
                      Rider
                      • 2011
                      • 401
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez mariush19
                      Mam pytanie, ile w O1 musi być czynnika z tych 750g żeby włączała się sprężarka? połowa, 3/4 czy więcej? Mam wrażenie że w zeszłym roku jak kupiłem w lato to klima była bardziej wydajna, teraz jakby jej brakowało powera na samym początku, później juz jak się jedzie to daje radę.. Sprężarka chodzi stabilnie , nie wyłącza się przy staniu w korkach (36stC w cieniu)
                      Sprawdź temperaturę powietrza jakie leci ze środkowej kratki, na drugim biegu wentylatora powinno być w okolicach 6 stC.

                      Komentarz

                      • Damian-jg
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 229

                        #12
                        Zamieszczone przez mariush19
                        Mam pytanie, ile w O1 musi być czynnika z tych 750g żeby włączała się sprężarka? połowa, 3/4 czy więcej? Mam wrażenie że w zeszłym roku jak kupiłem w lato to klima była bardziej wydajna, teraz jakby jej brakowało powera na samym początku, później juz jak się jedzie to daje radę.. Sprężarka chodzi stabilnie , nie wyłącza się przy staniu w korkach (36stC w cieniu)
                        Żeby się włączała wystarczy że będzie ciśnienie. Czynnika może być nawet 200g. Jeżeli odczułeś spadek temp. jedz i dobij czynnika z barwnikiem. Później bedzie widać gdzie ucieka
                        FIAT Service

                        Komentarz

                        • greg29
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 193

                          #13
                          Problem rozwiązany.Przyczyna kostka 10-cio pinowa do sterowania wentylatorami się przmięła w dwóch miejscach i nie było dokładnego styku.
                          Piszę jak jest...

                          Komentarz

                          • Tour
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 180
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Mam trochę inny problem: po włączeniu klimy (sterowanie ręczne) włącza się podświetlenie przycisku ale nic się nie dzieje...może ktoś z was miał podobny problem. Nie słychać załączającej się sprężarki i nie chłodzi/osusza. Mam nadzieję, że to tylko brak czynnika chłodzącego :roll:
                            1.9TDI ASV TOUR/ 1.9TDI ALH COMBI/M W. 1.9jtd
                            moje auto: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...248021#1248021

                            Komentarz

                            • pablokinah
                              Rider
                              • 2010
                              • 574

                              #15
                              Jeżeli ci się to dzieje teraz to po niżej jakiejś temperatury się klima nie załączy nie pamiętam ale chyba od 4 ' C
                              jakby co posiadam kabel vag

                              Komentarz

                              • mariush19
                                Rider
                                • 2009
                                • 634
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Tak, poniżej 5st czyli 4 i niżej , spręzarka się nie załączy.

                                Komentarz

                                • Tour
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 180
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  Z tą temperaturą to się zgodzę. W innych autach tak miałem. Temat pojawił się już trochę wcześniej, kiedy było więcej na plusie (+15 st. C). Przejrzałem na szybko układ (części widoczne) i nie widać uszkodzeń. Obstawiam brak czynnika (auto dopiero zakupione). Ale w tym przypadku nie ma co wróżyć z fusów, tylko nabić układ i dodatkiem barwnika uv i sprawdzić.
                                  1.9TDI ASV TOUR/ 1.9TDI ALH COMBI/M W. 1.9jtd
                                  moje auto: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...248021#1248021

                                  Komentarz

                                  • krzychuuu80
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 93

                                    #18
                                    Zamieszczone przez mariush19
                                    Tak, poniżej 5st czyli 4 i niżej , spręzarka się nie załączy.

                                    a już miałem o to pytać bo przez przypadek wcisnąłem przycisk klimy, ale u mnie się wogóle nie zaświecił i już miałem pytac czy w chłodne dni(coś ok 2 stopni było) klima da się włączyć

                                    Komentarz

                                    • SklepMartec_pl
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 46

                                      #19
                                      A czemu nie? Oczywiście że tak tylko zawsze pozostaje pytanie o sens jej włączenia podczas zimnych dni,druga sprawa to sam czynnik. Jeżeli w przypadku autora stojąc w korku nie załącza Ci się,to powodem jest prawdopodobnie brak czynnika.
                                      www.sklepmartec.pl - sklep motoryzacyjny.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...